28 Temmuz 2005

*Adımlarım Emrimde *

O cadde üzerinden geçmeyecektim yolumu değiştirdim ara sokaklardan birini kullandım .Adımlarım evet istediğim istikametteydi ve cansız bir bedeni taşırlarken acaba ne düşünüyorlardı , zoraki adımlardı bunlar .İki gün önce mutlu iki gün sonra mutsuz bir yürek okul bahçesinden içeri giriyordu . Bir iki günaydın sözünden sonra sınıfa girdim Gamze öğretmen divan şiirini inceliyordu .
Bazen tedirginlik vurur yüzüme / uçacak sanırım elimden sevgi
Rüzgara göğsümü siper eder / yüreğimi iyice düğümler / ve düşten uzanırım ellerine / tutar mısın sevgili /
Selçuk la bu dizelerin ardından tanışmıştım . “ Tutamam “” cevabını verip oradan kaçmıştım onu ilaç kokularının içinde bırakmıştım , başımı çevirdiğimde ardımdan bakışı ilk gün günkü gibi aklımda …

Çisem , Çisem
- Kızım bu üçüncü seslenişim Çisem ,
- Efendim hocam
Sınıf ooooooo bu ne dalgınlık .Hocam galiba arkadaş uyanamadı . Alo Çisem ( günaydın )
- Vedat oğlum getir şu ( hababam düdüğünü ) ve yükselen kahkahalar !
çisem
- çok komik Tan
Tan
- Kızma ya herkes gibi bende şaka yapıyorum . Ama anlamaz ki , sana ilaç kokuları lazım .
yüksek bir sesle çisem
Tann yeter ! diye bağırdı

- Arkadaşlar sessizlik ! ( sınıfa malzeme çıkmıştı ve Çisem gibi birinden ) Sessizlik ! diyorum.. ki Gamze hocanın bu ses tonunu ardından başlar öne eğilmişti .
Çisem ayağa kalk
- Buyur hocam
- Biliyorum bugün dalgınsın ama hiçbir şey senin dersine mani olmamalı
- Sağ ol hocam
- Şimdi bana gelecek derse “ su kasidesini hazırlayacaksın “
Çisem Gamze hocanın gözlerine bakarak - peki dedi
Tan durur mu .Hocam bu ceza çok hoş ve yine sınıfın yükselen kahkahaları…
Ve Çisem in içinden geçenler
(Böyle durumlarda ; bağırmak isterisiniz son ses hem de yeter ! diye ama bunu yapamazsınız , geriye kalan boğazda bir düğümdür , niçin yükleniyor ki insanlar bu denli birbirine neden duyguları kimse anlamıyor hayatta tek bildikleri şey dalga geçmek , aşağılamak ve kişileri küçük duruma düşürmek bu pencere açılımı onlara nasıl bir haz veriyor ki bunu anlamış değilim ve doymayan aç ruhları daha da yükleniyor o bozuk suratlarda yelpazelenen kahkahaları susmuyor
.Hiç biri umurumda değil zamanı gelince bir cevap bende veririm )


sûya versin bbir gül KASÎDE DER NA'T-I HAZRET-İ NEBEVÎ (Su Kasidesi)
Saçma ey göz eşkden gönlümdeki odlara su
Kim bu denlü dutuşan odlara kılmaz çâre su
(Ey göz! Gönlümdeki (içimdeki) ateşlere göz yaşımdan su saçma ki, bu kadar (çok) tutuşan ateşlere su fayda vermez.)
Âb-gûndur günbed-i devvâr rengi bilmezem diye yükselen dizelerle ders son bulmuştu , Özlem kolyesi çoktan boyuna yerleşmişti yine adımlarım benim emrimde
( devam edecek )
ümitzeynep

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home